Ofte stillede spørgsmål - FAQ

Spørgsmål og svar

Nemt, gratis og uforpligtende
Tilbud indhentet på 112.100 opgaver
Mere end 500 samarbejdspartnere tilmeldt Colego

FAQ

På siden her kan du læse om de spørgsmål, vi ofte møder, når der bliver oprettet opgaver på Colego portalen. Baseret på input fra vores dedikerede kundeservice og værdifuld feedback fra vores brugere har vi udvalgt og besvaret en række spørgsmål herunder.

Hvad koster det at oprette en opgave på Colego.dk?

Vores service er gratis, og det koster dig ikke noget at oprette opgaver på colego.dk.

Vi formidler gratis kontakt til fagfolk i forbindelse med din opgave, ligesom vores kontakt til dig ifm. din opgave er gratis. Ligeledes er de tilbud, du får fra vores fagfolk, uden beregning. Det er først, når du aktivt indgår en aftale med en fagpartner om løsning af din opgave, at der bliver aftalt en pris.   

Er jeg forpligtet til at benytte mig af et af tilbuddene?

Nej, det er gratis og uforpligtende at få tilbud fra vores fagpartnere. Men så snart din opgave bliver sendt ud, involverer vi fagpartnerene, og de gør sig nogle tanker, inden de kontakter dig. Derfor betragter vi det som god stil at høre, hvad eventuelle bydere har at sige, inden du takker nej til et eventuelt tilbud. Det kunne jo være, at en lidt anden løsning af opgaven eller en anden pris giver mening i forhold til netop dine behov.

Det er en stor hjælp, at du kontakter Colego for at annullere din opgave, hvis du ombestemmer dig og alligevel ikke ønsker at den skal lægges ud til fagfolkene.

Bemærk: I sidste ende er det altid dig, der beslutter, om du vil benytte dig af et tilbud eller ej.

Hvad sker der, når jeg har oprettet min opgave?

Når du har oprettet din opgave på Colego.dk, vil vi som hovedregel forsøge at kontakte dig hurtigst muligt, først på telefon og siden e-mail, for at spørge ind til opgaven. Dette gør vi for at sikre, at vi har al information om opgaven, således at du får de bedste og mest præcise tilbud fra vores fagpartnere.

Du skal være opmærksom på, at fagpartnerne altid vil forsøge at kontakte dig på telefon, medmindre andet er aftalt. Dette gør de for at sikre, at de forstår opgaven korrekt og for at aftale besigtigelse af opgaven. Besigtigelsen er vigtig for, at de kan vurdere og prissætte opgaven korrekt og er udelukkende et udtryk for seriøsitet fra fagfolkenes side.

Sørg derfor for at din telefon er åben, aflyt din telefonsvarer og tjek din mailboks (og dit spamfilter), så fagfolkene har en realistisk mulighed for at komme i kontakt med dig.    

Målet er, at alle opgavestillere modtager tre tilbud fra tre forskellige fagpartnere, men det kommer selvfølgelig an på, om der er fagpartnere, der har tid og mulighed for at løse opgaven i netop dit område.

Hvis din opgave ikke opnår tre bud, bliver den automatisk lukket i vores system efter et par dage. Hvis du har fået et eller to bud, du har lyst til at gå videre med, fortsætter du blot med dette, men hvis du ikke har hørt fra nogle fagpartnere overhovedet, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice. Så kan vi prøve at hjælpe dig til at opnå kontakt til en fagpartner på anden vis.

Som udgangspunkt behøver du ikke at gøre andet end at afvente at blive kontaktet af interesserede fagfolk, der har mulighed for at løse din opgave.

Hvilke typer opgaver kan jeg få hjælp til hos Colego?

Du kan som udgangspunkt få hjælp til både meget store og små opgaver gennem Colego.dk. Men det er værd huske, at jo større og mere omfattende din opgave er, jo mere interessant er den sandsynligvis for vores fagpartnere. Inden en fagpartner accepterer at påtage sig en opgave, er han eller hun nødt til at overveje, om det økonomisk og tidsmæssigt kan betale sig at påtage sig den givne opgave.

Hvor i landet kan Colego finde fagpartnere, der kan løse min opgave?

Colego.dk samarbejder med fagfolk i hele Danmark om løsning af din opgave.
Vi arbejder konstant på at udvide vores netværk, så vi kan tilbyde fagpartnere til endnu flere opgaver.

Hvordan modtager jeg et tilbud?

De fleste fagpartnere foretrækker at kunne kontakte dig på telefon, da der samtidig er mulighed for at spørge mere ind til opgaven, evt. aftale besigtigelse, eller afdække usynlige behov.

Nogle gange har en fagpartner allerede mulighed for at give dig et overslag i den første telefonsamtale. Hvis opgaven er større eller mere omfattende end først antaget, skal der måske først beregnes tidsforbrug og materialer, før du kan få en pris.

Det er desuden altid en god idé, at I hver især har jeres indbyrdes aftale på skrift f.eks. på en e-mail. Det kan f.eks. være, hvad der indgår i aftalen, om der kan indføres ændringer, hvilket tidsrum opgaven skal løses i, hvad prisen på opgaven er inkl. moms, osv.

Når du har haft kontakt med en fagpartner, der har vist interesse for din opgave, må du meget gerne give ham eller hende tid til at følge op. Vores fagpartnere – især vores håndværkere – har heldigvis travlt. Så hvis du efter et par dage ikke har fået en opfølgning på jeres første samtale, er du selvfølgelig velkommen til selv at kontakte håndværkeren.    

Hvordan opretter jeg en opgave?

Du navigerer ind på vores hjemmeside colego.dk og skriver den branche, din opgave befinder sig i, ind det hvide søgefelt. Herefter bliver du ledt ind til en formular, hvor du bliver bedt om at indtaste dine kontaktoplysninger. Når du trykker Næste herfra, får du mulighed for at beskrive din opgave samt vælge, hvornår du bedst kan træffes, og i hvilken periode din opgave skal udføres. Husk at læse og godkende vores brugerbetingelser. Derefter trykker du på send, og herfra tager vi din opgave videre.  

Når du har indsendt din opgave på colego.dk, vil du modtage en sms og en e-mail, hvor vi beder dig om at bekræfte dine kontaktoplysninger.  

Jeg har ikke modtaget nogen sms, efter jeg har oprettet min opgave

Det sker ind imellem, at du  ikke modtager en sms efter opgaven er blevet oprettet. Nogle gange skyldes det, at det telefonnummer, du angav, ikke var et mobilnummer, eller også er nummeret ikke indtastet korrekt. Hvis du ikke modtager en SMS eller e-mail i dette trin, kan du kontakte vores kundeservice på tlf.: 33 60 80 50.

Ringer I til mig?

Vi forsøger altid at ringe for at verificere din opgave. Ud over dette opkald kommer dialogen til at foregå direkte mellem dig og de op til tre fagpartnere, der byder på din opgave. De fleste fagpartnere vil foretrække at have den første dialog over telefonen. Hvis det er fuldstændig umuligt for dig at svare på telefon, kan du med fordel angive i opgavebeskrivelsen, at du foretrækker kontakt via e-mail.

Så det er vigtigt, at du kan kontaktes via tlf./e-mail, når du har oprettet din opgave.

Kan jeg ringe direkte til jer og modtage tilbud på min opgave?

Nej, du kan ikke modtage tilbud direkte fra os. Colego.dk sørger udelukkende for at skabe forbindelse mellem dig som opgaveopretter og de relevant fagfolk. Vi har ingen prislister, og vi ser heller ikke de tilbud og overslag, du som kunde får. Derfor kan Colego.dk ikke bruges som prisberegner.

Du er imidlertid velkommen til at ringe til os, hvis du har spørgsmål til din opgave, processen, eller blot ønsker hjælp til at oprette en opgave.

Vi sidder klar på tlf. 33 60 80 50, man. – tors. kl. 8:00 – 16:00 og fre. 8:00 – 15.30.